Silver 29/4

Tog även idag oss en promenad till ridhuset. Hade jag inte varit ensam hade det garanterat blivit premiär på utebanan i det härliga vädret men de känns som vi vill ha sällskap av någon de första gångerna ifall att ;)

Idag hade jag ett annat läge i galoppen, det kändes att jag red på lite i galoppen igår och han var mer på idag. Jobbade lite skolor. Både öppnor, slutor och diagonalslutor. Mycket variation med andra ord! Blandade med mindre volter och lite byten.

I traven kändes han super fin och jag checkade mest av att det gick att ändra läget lite fram och tillbaka vilket fungerade fint.

Efter jag pustat igen så tog jag lite mer galopp och la byten på kvartslinjen. Super nyttigt verkligen då, speciellt i vänster varv, rumpan gärna ville hoppa iväg lite som den ville. Tillslut lyckades vi göra fyra raka byten på långsidan och då joggade jag av och gick hem :)

Kommentera här: