Det värsta av allt...

Var att dragkedjan på mina ridstövlar gick sönder igår.
 
När jag skulle ta av mig dom efter ridningen gick inte dragkedjan att dra ner då den hade spruckit en liten bit ner på benet.. Vilket resulterade i att jag fick ta i med alla krafter för att kommer ur stöveln.
 
Nu måste jag försöka ta mig ner till Sundsvall för att lämna in dom på lagning illa kvickt eftersom jag inte har någoting annat att rida i. Funderar också på om det kanske är läge att köpa sig ett par chaps till skorna så stövlarna får vila ibland. Då jag inte alls gillar att rida i bara skorna så åker stövlarna på även de gånger jag rider ut i skogen eller bara joggar..
 
 
 
 
1 Anna:

skriven

Tack! Men det är mest Amos förtjänst :)
Klart du måste investera i ett par chaps! Det är ju kung alla andra dagar då man inte tränar!! :)

2 Cicci:

skriven

Köp ett par supertajta Dyon-chaps! (Dom töjer sig ju..) Snygga och ger bra stöd runt vristen tycker jag, så kan man spara stövlar till tävling och då man ska på "bortaträning". ;)

Kommentera här: