En olycka händer så lätt

Men ibland är det så otroligt onödigt...
 
Igår när Ingrid och jag gick till ridhuset blåste det en hel del, ända fram till ridskolan gick det bra men där hängde det en silage plast över en elledning som Silver blev jätte rädd för då det förde ett fasligt liv. Till saken hör att jag får några veckor sen (då jag såg den första gången) bad riskolans personal att se till att den kom ner därifrån innan någon blev rädd och skadade sig på grund av den.
 
Silvers benskydd gick sönder och han fick även ett sår på benet som blödde en hel del direkt efter skadan skett. Kan säga att det var otroligt tur att jag hade benskyddet på, för jag hade inte velat att benet sett ut så...
Som tur var är han varken halt eller svullen i benet, men det är så onödigt att det ska behöva hända..
 
Tro om jag ska skicka räkningen på nya benskydd till ridskolan? ;)
 
För övrigt har Silver förmedlat en härlig känsla framförallt igår då det kändes som om vi tagit oss ett snäpp till i piruettarbetet och jag riktigt kunde jobba galoppen även när vi gick in i arbetspiruetten, idag kändes det att han var lite mör men han kämpade ändå på så bra han bara kunde och ibland hittar vi den där riktigt härliga känslan :D
 
Nu ska han få ta det lite lugnare två dagar med uteritter i skogen innan vi ger oss på det igen :)
 
Jag är dessutom ledig ända till den 7/1 och även om jag älskar mitt jobb känns det just nu otroligt välbehövligt då det har varit en tuff höst. Så jag ska bara slappa, rida och träna är tanken. Eller ja, idag har jag passat på att städa och tvätta lite extra som man inte riktigt hinner till vardags :)
 
Känslan i detta program var också riktigt härlig :D

Kommentera här: