Silver 30/5

Igår efter jobbet tog jag och Silver oss en promenad bort till ridskolan och red ett dressyrpass på utebanan.

Hade sån tur att Ingrid hade tid att titta på oss! Tyvärr hade dom harvat på banan så det var väldigt djupt och otroligt mycket sten :( Men som tur är så är inte Silver speciellt öm i fötterna så det gick ganska bra ändå.

Började värma och han var väldigt avspänd. Efter en liten skrittpaus började vi jobba galoppen, växlade mellan att rida skolor både efter långsidan och på volten för att få honom lite mer över bakbenen. Varierade också tempot tillbaka mot piruettgalopp och sedan fram igen. Lite svårt att få honom att vara kvar i uppförsbacke och ändå trycka på.

När jag hade hittat ett bra läge fick jag också jobba på bytena där jag skulle behålla samma läge innan i och efter bytet. Gick riktigt bra, han brukar ju gärna bli lite hög bak eller stanna upp lite efter bytet men jag börjar hitta tekniken ;)

Efter lite skritt igen blev det travjobb, begärde lite till böjning i skolorna och bad också om lite mer tryck utan att han fick gå iväg. Emellanåt kändes han riktigt riktigt fin i traven :)

Avslutade sedan och joggade av.

Idag ska Silver få gå ut i skogen med världens bästa Kicki.
Sedan fredag och lördag blir det jogging/dressyr inför tävlingen på söndag. Är riktigt laddad och hoppas på att jag kan hitta samma flyt och känsla som förra helgen :)

Kommentera här: