Torsdag

Vilken dag! Är helt slut av alla intryck och allt som behövts sorteras och jag är så glad över att vi har en hel vecka kvar för jag vill inte åka hem!!

Började iaf dagen med hotellfrukost, vilket jag helt klart kan lära mig leva med ;) för att sedan åka ut till Mattias. Var full fart i ridhuset då vi var kom dit och vi hann se en massa fina hästar.

Sedan var det då dags för mig att rida, i början var jag lite spänd och avvaktande men jag blev ganska snabbt varm i kläderna. Efter jag värmt fick jag först jobba med korta tempoväxlingar i både traven och galoppen och hela tiden vara noga med att jag skulle sitta lite mer tillbaka och att silver skulle bli kvickare i bakbenen och jämnare i kontakten. Sedan blev det lite skolor i trav där jag även här fick ändra tempot i skolorna, öppnorna var lite klurigare än slutorna speciellt när jag skulle be honom om korta steg..
Efter en kort pust tog vi och jobbade lite arbetspiruetter och här har det hänt massor, speciellt den högra kändes sprätt lätt :) till vänster ville han ibland välta lite mot innerskänkeln och då fick jag rida öppna på samma volt några språng innan jag fick gå in i piruetten igen :)

Avslutade med att rida lite byten efter fyrkanten, skulle inte räkna emellan dom utan byta och sedan hitta galoppen och ha honom rak under mig för att sedan byta igen och jobba för att få mer klipp i bytena.

Kändes riktigt bra på slutet och jag hade ett härligt stöd fram till handen. Största skillnaderna är att han blivit mycket starkare, är mer framme för skänkeln och bättre på hjälperna.

Jätte roligt och jag det känns dessutom jätte skönt att jag kunde få till ett så bra pass samtidigt som det longerades, reds, kom in en massa folk och hästar skrek, alltså var allmänt stökigt. Precis det behövde jag få känna att jag fixar och det är så bra hos Mattias att inget är till rätta lagt :)

Vidare åkte vi till flyinge och åt lunch och tittade på bruksprovet för att sedan åka tillbaka till Mattias för att titta på några hästar till :)

Nu har vi precis duschat och ätit och ligger på hotellrummet.

Imorgon väntar ny träning för Mattias innan vi får klara oss själva lördag och söndag :)

1 JennyM:

skriven

Åh taack :D Ja jag är så himla glad, mest för att han verkligen ansträngde sig trots att vi är så dåligt förberedda.. Allting blir så mycket roligare och lättare när man känner att man har en häst som faktiskt vill :)

Vad roligt att du kommit ner och sådär nu, himla kul att det verkar gått så bra med! Härligt att vara igång igen förstår jag ;)
Så kul att läsa sådanthär, och jag längtar ännumer tills man själv kan sitta och trimma dessa rörelser.. Känns dock ganska långt borta på en fyraåring men men jag får sitta inne på din blogg och dagdrömma lite ;)

2 Matilda Holmström:

skriven

Kul att du är nere hos Mattias nu! Hur länge stannar du? Jag kommer dit sent den 10 Mars :)

Kommentera här: