Ett stycke latmask!

Red Silver ett pass på ridbanan igår, tog på tränset igen och hade tänkt lite lättare jogging, få igång bakbenen inför onsdagens lektion för Ingrid. Silver blir ju gärna lite långsam i bakbenen och pigg i huvudet när han gått ut i skogen/vilat någon dag.
 
Igår var han dock inte pigg överhuvudtaget ;) väl framme på ridbanan träffade jag på lite folk och stod och pratade en liten stund och då hann Silver somna. Så ungefär så kändes resten av passet också, red alltså inte så länge och fokuserade bara på att hitta växlarna fram och tillbaka och att kunna växla upp lite aktivitet i tillbaka läget. Det är allra svårast med Silver just nu. Han tar mer en gärna skänkeln och ökar full fart men att i samlingen kvicka upp och producera mer tryck det är otroligt svårt ännu. Så det jobbar vi på mest hela tiden.
 
Avslutade med att rida lite serier innanför spåret, jag tycker att jag tappat höger bogen lite inför bytena till höger och då är det perfekt att ligga runt fyrkanten och hinna med både fler byten och rätta in delarna utan att "väggen" kommer. När vi fick till riktigt raka och fina serier joggade jag av och skrittade hemåt.
 
Idag onsdag är det som sagt dags för lektion för Ingrid igen och jag ska testa klä på honom träningskandaret och se om det funkar bättre idag. Tidigare pass har han ju blivit lite gapig på det och jag förstår verkligen inte vad det beror på eftersom jag har samma bett på båda kandaren och inte ändrat någonting på "inställningarna" sen tidigare. Så jag hoppas det var tillfälligt och att det funkar som vanligt idag!
 
 


Bushäst på ärevarvet under lag-SM  

Kommentera här: