Söndag

Just nu sitter jag fast på Arlanda. Flyget är försenat för dom saknar kabinpersonalen.. Men förhoppningvis får vi gå ombord snart iaf.

Började morgonen med ett gympass tillsammans med mamma, träningen har verkligen flutit på super bra denna vecka och jag har kört tio kanon pass.

Sedan åkte jag ut och red ett pass för Mattias, piaffen blir verkligen bättre och bättre och idag tyckte Mattias den var så bra att den var värd att kallas piaff ;) nu behöver vi "bara" jobba på relationerna. Det är de som är svårast just nu att när som helst kunna ändra de jag vill med små små hjälper. Så i galoppen jobbade vi också med att ändra och när han inte tog den lilla hjälpen direkt fick jag rida på framåt i mellan galopp. Så där kommer jobbet ligga framöver för när det funkar är allt annat sprätt lätt, bytesserierna fungerade riktigt bra idag och han bytte rakt, luftigt och utan att jag behövde flytta mig de minsta i sadeln!

Nu ska Mattias rida två dagar medan jag åker till Härnösand för lite jobb, om nu flyget tänker lyfta någongång :)




Kommentera här: