Inte riktigt som jag hade planerat

Jag gillar inte när jag behöver överge min plan. Jag är oftast (alltid om man frågar visa) otroligt planerad och har mina dagar, Romeos ridpass, min träning mm planerad vecka för vecka. Både för att hinna med så mycket som möjligt men kanske framförallt för att få en bra balans och slippa stressa. För mig är planering verkligen rätta melodin för det.
 
Denna vecka hade jag som vanligt planerat Romeos träning med dressyrjobb mån, tis. Skrittpromenad på onsdag, dressyr igen på torsdag och uteritt idag. Dock omkullkastades mina planer igår då vi var iväg på resa med jobbet och åkte hemifrån 07.30 vilket innebar att skulle jag ha hunnit med det där dressyrpasset innan skulle jag behövt vara I stallet efter 04.00. Men där går gränsen även för mig ;)
 
Så istället blev det två dagars promenerande och istället ett dressyrpass imorse.
 
Det verkar självklart inte gått någon nöd på Romeo för det utan han levererade ett toppen pass nu på morgonen där han var riktigt med mig och jag hade möjlighet att spela en massa på registret även i rörelserna.
 
Känns riktigt bra inför helgens tävling.
 
Rider hemma, förhoppningsvis för Ingrid som varit på vift i Skåne hela vecka, imorgon och sedan är det utomhusdebut uppe i Övik på söndag.
 
 
 

Kommentera här: