En hästig tisdag

Gårdagen startade med ett pass på Romeo i ridhuset.
Han kändes riktigt fin, fortsatte jobba honom rund och med massa växlingar men på slutet tog vi oss upp till tävlingsform och jag hittade en riktigt härlig trav.
 
Så nu vill jag träna mera, men imorgon ska han få en tur ute i skogen så jag får hålla mig till torsdag innan jag får träna igen.
 
Efter en fullmatat dag på jobbet åkte jag vidare ut till Älandsbro för att först ha en träning och sedan rida en av mina elevers hästar. Tyckte precis som förra gången att det är en riktigt trevlig individ att jobba med och jag hoppas att min ridhjälp kan ta dom ännu en bit på väg. Även om hon igår tyckte jag var lite besvärlig som bad om förvändgalopp och kunna ändra sig i denna.
 
For sedan ut till stallet för att fixa i ordning för hagbyte, många träd hade rasat över tråden efter helgens stormande men när jag väl snickrat ihop det konstaterade jag även att en elledning hamnat väl långt ner, så pass att om jag sträckte på mig kunde jag ta i den.
Så det blev inget hagbyte utan jag hoppas dom kommer och åtgärdar detta imorgon så vi kan flytta på pojkarna :)
 
 

Kommentera här: