Så roligt att rida!

Det är verkligen så himlans roligt att rida just nu, eller ja det är det ju för det mesta men det känns som att det går sakta men säkert framåt nästan för varje pass.
 
Efter att jag värmt kom Ingrid och jag började jobba lite med galoppen, red efter långsidan öppna-sluta-öppna för att få honom lite extra kvick och med mig. Sprången blir som allra bäst precis i övergången mellan öppnan och slutan. Sedan red jag lite byten i serier, här är det just nu svårt för antingen är han kvick och då vill han gärna förekomma mig och byta. Helst i varje ;) Eller så blir han lite för långsam. Men vi övar på och han gjorde några riktigt fina byten bland annat i vartannat!
 
Efter lite pust lekte vi lite med trampet igen, är ju fortfarande svårt och bara i ett precis början stadie men idag fick vi till det bäst hittills.
 
Gick över till trav och jobbade samma som i galoppen öppna-sluta-öppna. Här kändes han riktigt fin och hela tiden frågade hur mycket han skulle trycka på. Tog ibland tillbaka och lekte lite mot passage och det börjar han verkligen förstå bättre och bättre och behåller framåtbjudningen på ett annat sätt än tidigare.
 
Efter lite pust avslutade vi med en arbetspiruett åt båda håll. Dessa blir också allt bättre även om han idag tyckte att jag var lite besvärlig när jag både ville att han skulle ligga kvar, stampa upp och vända på den ytan jag ville.
 
Tok kul är det iallafall och jag längtar redan till nästa pass som blir på lördag morgon!



Kommentera här: