Debuten i St:George

I söndags var det alltså dags för våran debut i St:George. Startade strax efter lunch så Romeo och jag hann med både en skogspromenad och gräsätande innan det var dags att göra sig redo för start.
 
50 minuter innan starttiden tar jag ut honom och det har visat sig hittills vara alldeles lagom, skrittar 10-15 minuter först innan jag börjar värma.
 
Även inför den här klassen kändes han riktigt fin, han var med mig och jag fick ett härligt tryck.
 
Inne på banan var han lite mer avspänd så det blev lite mindre smygande och han vågade trycka på.
Jag red även bättre påväg in i piruetterna denna dag och stöttade honom på rätt sätt.
Vi hade någon liten miss både i inlednade halten som blev lite sned och i den andra öppnan där vi fick ett rejält vingel innan vi hittade linjen. I övrigt var han jätte fin, både piruetterna och båda serierna satte vi utan problem.
 
Var så himla nöjd med honom och känslan när jag kom ut. Ännu gladare blev jag när jag fick höra att procenten blev hela 67,67% och vi slutade på en andra plats!
 
Nästa tävling blir 17-19/6 i Sundsvall.
 
 

Sista sidan på ett av protokollen :) 
1 Johanna:

skriven

Vilket fint protokoll! <3
GRATTIS till fantastisk debut!

Svar: Tack :D
Maria Haglund

2 Lizette:

skriven

Härliga siffror och kommentarer, grattis!

Svar: Tack :)
Maria Haglund

Kommentera här: