Sadelbestyr

När jag köpte Romeo för nu lite drygt ett år sedan köpte jag också med hans tidigare sadel som då låg som en smäck, dessutom var den riktigt skön och passade mig väldigt bra.
 
Macel var märket, jag inte hört om tidigare men blev positivt överaskad utav.
Men nu efter sommaren när jag startade upp efter vilan konstaterade jag att den inte längre låg som den borde utan att den blivit trång.
 
Så efter lite finulande, är ju bra många pengar att byta sadel, konstaterade jag att jag som lägger så mycket tid och pengar på detta inte kan låta något gå "till spillo" genom att ha utrustning som inte sitter som den borde. Tog jag kontakt med Britta Simberg som förmedlade förra sadeln och hon skickade genast upp en ny hon trodde skulle passa.
 
Så nu har vi sedan någon vecka tillbaka en ny Macel sadel som ligger toppen igen! :)
 
 

Kommentera här: