Dag 10 lördag

Idag var jag riktigt trött när klockan ringde, hela veckan har jag vaknat pigg före väckaren och de har varit så skönt!


Men i och med att de är lördag idag så smet jag ut och fodrade hästarna och kröp sedan tillbaka i sängen en timme, så himla lyxigt.

Efter lite frukost var det dags för ett ridpass på Silver, Elise med familj som jag har lyxen och äran att få bo hos är utomlands en vecka och då har jag fått förtroendet att motionera min gamla vän. Jätte roligt, jag kommer bara jobba lösgörande men de var riktigt skojigt att få sitta upp igen efter två år ifrån varandra :) 

Efter en andra frukost åkte vi bort till Hviderup och jag tog en promenad med Romeo innan jag placerade mig i ridhuset, jag red bara fram Romeo idag sedan satt Mattias upp. Så himla roligt att se sin häst ifrån sidan och han var riktigt fin. Han jobbade med piaffen och jag gick med på backen. Några steg här och där var riktigt bra, det svåraste just nu är att han vill gå iväg i passage med höger fram och piafferar med vänsterfram. Men några steg här och där håller han koll på fötterna och Mattias var riktigt optimistisk. 

Nu har vi ätit pizza och ska lyxa till det med lite glass innan det är dags att gå ut och kvällsfodra. 


Kommentera här: