Ett pass för Ingrid

Imorse var jag som vanligt på plats i ridhuset 06.45, efter att ha värmt en liten stund dök bästa Ingrid upp för att hjälpa mig lite. Så tacksam att hon kravlar sig upp den tiden och tar sig in till stan.
 
Vi började med lite tramp och just nu, förutom lite protester till att börja med, jobbar han på riktigt bra med detta och det känns som att det börjar bli läge att nosa på nästa nivå.
 
Efter lite paus fortsatte vi med travjobbet. Red diagonalslutor från mitten på långsidan som dom ligger i både msva och George. Vi hade nämligen lite problem med den högra när jag red igenom programmet förra veckan. Även idag var den högra bra mycket svårare än vänster. Vänster är numera riktigt fin och när jag ber om lite till i den högra tar han snabbt galopp. Så för att lite bryta och komma ur det och framförallt hitta ett sätt att kunna påverka honom i det fick jag lägga en liten bit sluta-volt-liten bit sluta-volt. Då blev det bättre och vi kunde jobba oss runt det.
 
Tog lite galopp och började med serierna, nu när han ligger ett snäpp bättre i galoppen och gör lite större byten blir serierna (framförallt i vart tredje och vart fjärde) lite svårare igen. Men jag vet att det bara är en fas tills vi hittar rätt igen. Fick tänkta lite framåt genom hörnan så fixade vi det fint.
Tvåorna var riktigt fina och ettorna har vi verkligen hittat tekniken i nu. Gjorde 14 st åt båda hållen utan några som helst problem. Gör dom fortfarande på kvartslinjen men nu känns det snart som att vi kan gå in och göra dom på diagonalen med.
 
Växlade sedan med lite diagonalslutor, även här är vänster bättre än höger även om det inte är lika stor skillnad som i traven och red in på diagonalen förberedde för piruett och när vi hittat piruettgaloppen gick jag antingen ur i mellangalopp eller vände bara ett steg för att sedan gå ur.
Vi har hamnat lite i det läget att Romeo tror han vet vad han ska göra och förekommer mig gärna och då blir det så att jag istället fegar ur att samla honom och liksom bara vänder runt. Så för att komma ur detta jobbar vi piruetterna på detta sätt nu ett tag.
 
Riktigt roligt pass och det känns som även om inte allt går på räls hela tiden tar vi stora steg framåt. Mot Grand Prix. Så småningom iallafall ;D
 
 
 
 
 

Kommentera här: