Träning, träning, träning

Godmorgon!
 
 Jag tänkte att jag skulle dela med mig lite mer om min egna träning, jag tränar ju som ni vet en hel del utöver ridningen och är otroligt stolt över hur bra det faktiskt går.
 
Denna vecka ser träningsschemat ut såhär:
 
Måndag: Löpning utomhus minst 5 km
Tisdag: Simning
Onsdag: Intervaller på gymmet där jag växlar 5 minuter på löpband med en styrkeövning.
Torsdag: Vila
Fredag: Intervaller på löpband (tror det är 2 minuters denna gång)
Lördag: Vila (är ju iväg på täving i stort sett hela dagen)
Söndag: Cirkelfys på Friskis och Svettis.
 
Utöver detta tillkommer ju såklart ridningen och Romeos alla promenader :)
 
Jag gör ju som ni vet inte schemat själv utan får alla pass och vilodagar av Jessica. Men det jag verkligen gillar nu med upplägget är att det är så otroligt varierat. Jag hinner inte ledsna och jag har constant träningsvärk men på olika delar i kroppen.
 
Jag är helt övertygad om att detta hjälper mig att bli en ännu bättre ryttare!
 
 

Kommentera här: