Helgen

Startade i fredags med en världgod middag som min älskade mästerkock stod för.
Ser kanske inte mycket ut för världen men var så sjukt gott.
Lördagen startade jag i stallet med utsläpp och fix inför flytten, tror jag har fått med mig det mesta hem jag inte ska ha med söderut. For hem och kramades lite med Thomas innan jag åkte till arenan där det var hopptävlingar hela helgen. Tittade på första klassen där jag hade mina elever med och dom gjorde jätte fina rundor.
Maja slog till med vinst!
Sedan åkte jag hem för frukost, Våfflor såklart eftersom det var våffeldagen. Sedan tog Thomas och jag med oss hunden tillbaka ut till stallet där vi både bytte gummimatta i transporten och tog en spännande promenade med hund och häst. Vi hjälptes även åt att mocka ur det sista ur hagen så nu är den så gott som ren. Så skönt!
På eftermiddagen fixade Thomas pizzadeg och vi gjorde en egen pizza som vi precis hann äta då det var dags att släcka alla lampor. Earth hour, vi spelade Risk i skenet av massa värmeljus. En riktigt mysig kväll.
 
Söndagen startades med lite sovmorgon, fortsatte med en långpromenad i skogen med hunden och lite fix ute på tomten, var så härligt värder men blåste lite väl mycket för att det skulle vara skönt att sitta stilla.
Åkte iväg till stallet och även idag fick Romeo bara en promenad då det var tävlingar hela dagen på arenan.
Väl hemma hade Thomas fixat lasange och söndagen avslutades med en skön löptur på 6,5 km.

Kommentera här: