Tävlingsplanering 2017

Vi har ju som vanligt försökt göra en övergripande tävlingsplanering för säsongen 2017, men i år tycker jag att det har varit och är väldigt svårt.
 
Vi åker ju ner till Strömsholm 31/3-2/4 och sedan vidare till Skåne för en månads träning hos Mattias Jansson, nu har jag kommit till det läget att jag toklängtar och vill vara påväg helst igår.
 
Det kan hända att det blir någon start nere i Skåne men det troliga är att jag använder dagarna där till träning. Då det både är bra mycket bökigare att åka och tävla helt själv och att jag helst inte vill att det ska gå bort så många träningsdagar, ja förutom dom där han måste vila och/eller göra någonting annat.
 
När vi kommer hem igen i början på maj ser det ut att vara rätt ont om tävlingar. Hudiksvall i slutet på maj verkar vara den som finns. Så det lutar kanske åt att Romeo får någon lugnare skogsvecka direkt efter hemkomsten.
 
Sedan är planen att åka ner till nationaldagstävlingarna på Strömsholm.
 
Sen är det faktiskt ganska blankt eller ja vi har såklart en grundplan. Det svåra nu är både att hitta bra tävlingar men sen siktar vi ju på start i Intermediaire lb och Intemediaire ll så småningom så det känns i dagsläget lite som att vi ligger lite mitt emellan klasserna. Självklart ska vi ut i msva, George och intemediaire l och skaffa oss en massa bra rutin. Men jag längtar tills vi tar steget vidare.
 
Hur ser eran tävlingsplanering ut om ni har någon sådan?
 
 

Kommentera här: