2012

Idag är ju sista dagen på 2012 så jag tänkte försöka summera året som gått..
 
Januari:
Tog vara på det fina vintervädret som bjöd på både pulkåkning och långpromenader med hunden.
Tränade på och försökte lära känna Silver samtidigt som jag började göra mig av med Radons saker som inte längre passade.
Fick reda på att vi skulle få flytta hästarna till Speckstastallet
 
Februari:
Var dunderförkyld och slet samtidigt som ett djur för att få mitt liv att gå ihop med två jobb. Vissa dagar var arbetstiderna riktigt hemska..
Bestämde mig dessutom för att byta klubb att tävla för och istället för HärnösandsRK står det nu SundsvallsRK bakom våra namn i startlistorna.
Vi fotade Silver i det super härliga vädret.
Var på ledaruttagning för Friskis och Svettis
 
så här såg det ut då vi tränade för Camilla i februari
 
Mars:
Startade upp Mwdressage.se med en massa hjälp ifrån bästa Stina.
Började springa tillsammans med Thomas
Åkte till Åre tillsammans med mamma, Ingrid och Thomas
Flyttade in hästarna i Specksta, något jag är så glad över att vi gjorde :)
Debuterade Msvb med Silver på godkända poäng :)
 
April:
Fick heltid på BioNorr och behövde inte längre flänga och pussla mellan två jobb, detta firades såklart med glass och jordgubbar.
Fick dessutom flytta in på mitt alldeles egna kontor ;)
Fortsatte med träningen,både löpning och långa promenader
Åkte till Vännäs och tävlade och pågrund av oeniga dommare missade vi msva kvalet, oj så besviken jag var..
 
Maj:
Spenderade en av helgerna på hotell Höga kusten tillsammans med Thomas
Vi hade 20 års jubileum på jobbet och lanserade i samma veva våran nya produkt Stallpellets.
Tävlade hemma och Silver var alldeles för mycket på hugget och hoppade och skuttade bort en del poäng
Gjorde säsongens bästa helg i Umeå med vinster i båda Msvb klasserna på 69 och 73%
 
Juni:
Startade juni med att åka till Gnarp och vinna ännu en msvb klass :D
Byggde sommarhage åt hästarna och var ute på mina första event med Stallpellets
Debuterade Msva på Färsta som innehöll för mycket egna rörelser medan starten i Msvb:5 räckte till 3:e placering
Släppte hästarna på bete, firade midsommar och grillade ute på smitingen
 
Juli:
Vi var i Umeå och Dyktabruk och tävlade och här insåg vi dessutom att allt inte var som det skulle med Silver så han fick sig ett längre sommarlov än beräknat.
Åkte ner till Stockholm i nästan tre veckor för kombinerat jobb och semester
Vidare flög jag ner till Malmö för två dagar hos Tobbe Larsson
 
Augusti:
Var funktionär på orienteringstävling och följde med Fia på tävlingar som hästskötare
Började sätta igång Silver igen
Var ute och visade stallpellets på Bergsåker och i Umeå för att nämna några ställen
 
September:
Hann med att fylla år i år igen ;)
Åkte på första delen av Frikis och Svettis kursen
Följde med Ingrid ut till Brunne och fotade hennes fina hästar
Bytte tillfälligt arbetsuppgifter på jobbet och sattt på utlasningen istället
Söta Eivor
Oktober:
Var ner till stockholm där Thomas sprang Tjurruset, till nästa år är jag också anmäld :)
Visade upp Stallpellets på Hästmässan i Borås
Tävling i Umeå där vi knep 4e placeringen i Msvb och hoppade och for lite väl mycket i St George så vi fick nöja oss med 58%
Åkte till Luleå, Boden, Kalix och Piteå för att nämna några städer även här med Stallpelletsen
 
November:
Började med jympa och ännu mera jympa då frikis och svettis del 2 gick av stapeln
Vi la en preliminär planering inför nästa års tävlingsäsong och bestämde också att jag ska åka ner till Mattias och träna
Sista tävlingen i Högbo blev ingen fullträff men ändå ver 63% i msvb och 59 i msva.
Jag och min älskade sambo åkte en långweekend till Paris, vilken häftig stad och så välbehövligt det var!
Vi var ju dessutom i Stockholm på Globen Horseshow och visade upp stallpellets under några hektiska dagar
 
December:
Började i Globen
Fick även i år julklappskalender :D
Diplomerades och är numera medelledare i Friskis och Svettis
Firade en mysig jul hemma med nära och kära
och nyår kommer bli jätte lugn då det är jag, Thomas och Samuel hemma. Så vi ska bara äta något gott och mysa.
 
 
Med det vill jag säga Gott Nytt år till alla som tittar in här!
 

Kommentera här: