Ledigt :)

I helgen har jag varit helt ledig och på hemmaplan, vilket har varit helt fantastiskt skönt!
 
Att vi dessutom har haft jätte bra väder har ju inte gjort saken sämre direkt. Vaknade strax efter åtta i lördagsmorse men låg kvar och drog mig en stund i sängen. Efter en lång frukost åkte jag ut till stallet och tog en promenad/jogging tur med Silver i det underbara vädret. Han skötte sig hur bra som helst :)
Vidare åkte vi ner till Birsta, egentligen bara för att hämta hem Samuels telefon som varit på lagning, men vi hann med ett besök på IKEA för täckesköp och även gå och spana i lite andra butiker innan vi rullade hemåt igen.
Resten av kvällen bestod av mat och filmtittande tillsammans med Thomas och tjejerna.
 
Även i söndags vaknade jag strax efter åtta men låg kvar och läste boken jag köpte när vi var i Birsta tills klockan var närmare elva. Tog vara på det fina vädret och gick en längre sväng med hunden innan jag åkte till stallet och red ett riktigt bra pass för Ingrid. Silver kändes riktigt fin speciellt i travjobbet mot slutet :)
 
Tog med mig Ingrid hem på fika för att planera träning och tävlingsterminen för nästa år.
 
Promenad, middag och bokläsande fick också avsluta den otroligt sköna helgen :)
 
Idag började jag med ett ridpass i ridhuset, blev lite mer fokus på galoppen idag och vi jobbade mycket byten en liten bit innanför spåret, för att få ännu bättre kvalitet i dom.
Jobbar nu hela dagen och ikväll blir det packning inför resten av veckans Friskis kurs som gäller. Åker imorgon eftermiddag och är borta ända till söndag kväll...
 
 
1 Sofie:

skriven

SV: Ja jag är jätte nöjd med stallpelletsen!! :) Super lätt att mocka åt min häst som annars snurrar runt allt och typ gräver ner det. Nu mera går det inte då spånet är tyngre. Toppen nöjd :D

2 Rebecka:

skriven

Vilken mysig bild :)

Kommentera här: