Hjälp :)

Igår kväll hade jag planerat in att rida på teoritiden, det är spännande det är med teoritider för man vet verkligen aldrig hur många som har tänkt vara där och trängas. Men jag hade riktig tur igår och jag fick ha hela ridhuset för mig själv.
 
Hade dessutom lurat dit Ingrid för att få lite hjälp att komma vidare, det har ju varit ganska bra ett tag nu och då behöver jag en knuff i ryggen för att inte vara nöjd med ganska.
 
Började jobba lite tempoväxlingar i galoppen och verkligen tänka på att han skulle sitta kvar över bakbenen då jag tröck på lite framåt, han vill gärna lämna dom lite bakom sig och bli lång istället för att ta i och växa.
 
I traven hade vi lite samma tänkt, först tog vi tillbaka flera gånger och sedan vände vi på det och red framåt istället. När jag sedan "bara lät det vara" kändes traven riktigt fin och vi avslutade :)
 

Kommentera här: