Bra genrep

Idag var det lektion för Ingrid som gällde.
 
ÖS regnade då vi gick ifrån stallet så vi var lagom blöta då vi kom fram, stod på hemsidan att ridhuset skulle vara upptaget men tur som en tokig stämde inte det så vi kunde gå in.
 
Silver kändes kvick i fötterna ifrån början idag, brukar ju annars vara lite uppstartstid då han tagit det lugnt dagen innan.
 
Började i skritten och jobbade skrittpiruetterna, som inte alls är särskillt svåra när vi gör som hemma, men när det blir lite spänning på tävling har jag svårt att behålla bjudingen i dom.
 
Därefter blev det lite galoppjobb med en massa tempoväxlingar, några språng fram ordentligt och sedan succesivt tilbaka ända till piruettgalopp. Tar några språng innan han kommer in i piruettgaloppen men när han väl gör det börjar det kännas bra.
 
Lite pust och sedan travjobb där vi började med det svåraste höger öppnan. Fick knacka in bakbenen en bit till under magen och be om lite mer böjning. Det roliga var att idag gjorde han själva öppnan helt okej, det svåra var att ta sig igenom hörnet efteråt ;) Men efter några försök gick de bra också. Diagonalslutorna var rikigt fina och även öppnan till vänster var vi nöjd med ganska direkt.
 
Fortsatte även här med tempoväxlingar, och då framförallt att han ska fortsätta ta i när jag tar tillbaka lite kraftigare. Han vill gärna lägga av och släppa bakbenen en bit efter sig istället för att trycka på mer. När jag sedan red fram ur detta var han riktigt riktigt fin.
 
Avslutade med en arbetspiruett åt båda håll och bara han lyssnar på vad jag säger och inte gör dom för små utav sig själv så går det riktigt bra.
 
Bådar gott inför tävlingen i helgen, nu ska jag bara ladda och rida riktigt bra alla tre dagarna :D
 
 
1 Sandra AW:

skriven

Lycka till!
Snyggt matchat med orange :)

2 Charlotte Ståhl:

skriven

Vad roligt att det känns bra! oftast brukar det gå bra också då =D Lycka till i helgen!

3 Hoppbloggen:

skriven

Snyggt matchat! Ni är ett riktigt stiliga! Såg er en hel del i norr innan jag flyttade. Riktigt duktiga måste jag säga :)

Kommentera här: