Rörelseglädje!

Igår efter jobbet blev det bara hem och packa väskan och få i sig lite mat, tur det fanns kvar från dagen innan.
 
Sedan åkte jag vidare till Friskis och Svettis möte där vi bland annat diskuterade terminen, med lov, röda dagar, framtid osv.
 
För min del så brinner jag ju i princip för all typ av träning och även om jag idag leder medeljympa pass och tycker det är jätte kul är jag gärna öppen för andra intesiteter också.
Jag drivs utav rörelseglädjen, av att kunna få motionärerna att ta i det där lilla extra, att röra kroppens muskler till musik, att fyllas utav härlig energi och endorfiner.
 
Och det fick jag verkligen göra igår, var rätt seg efter mötet och kände just då att soffan hemma lockade mer. Åkte upp lite tidigare till hallen, bytte om, pluggade i musik i öronen och peppade igång mig inför kvällens pass. Och vilket pass det blev sen, ett härligt gäng motionärer som tog i det lilla extra och verkligen gav hur mycket energi som helst.
På väg där ifrån var all trötthet som bortblåst och jag insåg varför jag verkligen älskar det här med träning!
 
Ikväll ska jag försöka få upp filmen ifrån Skåne också :) Hittade ett sett att komma ifrån problemet jag hade så nu ska den "bara" klippas till.
 

Kommentera här: