Påväg igång igen!

Jippie yeay, nu är Romeo och jag påväg igång igen efter tre veckos skogslufsande.
Så väl värd semestern men jag har längtat som en tok för att sätta igång igen.
 
Igår var vi bort till ridhuset och bara joggade rund i trav och galopp och gjorde lite övergångar för att få delarna på plats igen. Han kändes riktigt fin och på hugget även om det såklart kändes att vi lufsat runt i tre veckor.
 
Även i morse var jag bort en sväng och joggade ca 30 minuter, idag la jag även in lite skolor i galoppen även här för att både få honom mjukare men också lite kvickare och lite mer på plats.
 
Blir ingen tävling för oss till helgen, som var planen från början, då jag prioriterade att låta honom få den semestern det kändes som han behövde. Men jag kommer att åka ner till Timrå utan häst då jag har elever som startar.
 
 

Kommentera här: