En ny upplevelse!

Ja hur ska man sammanfatta dagens tävlingsstart?.. En ny erfarenhet som vi lägger i bagaget och tar med oss vidare.

Alltid värst att tävla hemma tycker jag då dom är "vana" med hur det brukar se ut. Romeo blev tok rädd för en bil som kom på parkeringen utanför framridningsridhuset. Det var isgata där ute som krossades när bilen kom och när han inte såg det hetsade han upp sig mer en han gjort någonsin tidigare. När han väl var uppe i varv fortsatte han och "hittade" nya saker att bli rädd för och hoppade och for både uppåt, framåt och bakåt. Så det slutade med att Fia fick leda mig runt fastkopplad med longerlina... De var ungefär det jag lyckades rida fram... Massa skritt i lina och nått varv i trav åt båda håll. Så mitt mål var att sitta kvar när jag väl kom in på banan...

Tur som en tokig var det "bara" msvb och de är fortfarande rätt enkelt för oss. Så trots i princip bara skritt på framridningen tog vi oss igenom programmet. Dock med 2 stora missar och resten blev rätt försiktigt och jag hade velat ha honom mer framför skänken och med mig. Men trots detta samlade vi ihop över 62% och med dom omständigheterna är jag jätte nöjd. Att jag faktiskt gick in och red programmet trots att vi kände oss långt ifrån synkade. Och vi stoppar detta i våran erfarenhetsbank och längtar tills vi ska ut och samla rutin nästa gång, för det är de vi behöver nu mera rutin :) 


Bästa teamet här när vi "red" fram


Snygg är han ju iallafall :) 
1 Lizette:

skriven

Verkligen bra gjort!

Svar: Tack :)
Maria Haglund

2 Johanna:

skriven

Jättebra jobbat, och som du säger en väldigt bra erfarenhet att ta med sig framåt! Blir det Kungsnäs härnäst eller har du något emellan?

Svar: Tack :) vi tänkte försöka oss på att åka till hudik innan om de inte snöar :) för dig?
Maria Haglund

3 Johanna:

skriven

Jag tror att jag kommer hoppa över Kungsnäs, inte riktigt bestämt mig ännu... Det är kul att tävla men vi har ju hunnit prova vingarna nu redan och i början av april får jag alltid så svårt att hålla igång hemma under tjällossningen... Förstör skog om jag rider ut och ridbanan brukar inte tåla belastning heller. I så fall blir det Ö-vik och Färstas kvällstävling i början av maj istället. Vi har en himla massa att träna på med som ska hinnas med ;) :D

Kommentera här: