Dag 3 himla nöjd idag med!

Men tyvärr hade vi alldeles för många missar. 


Men vi tar det från början, idag var han tillbaka till det vanliga och gick att knoppa lös i boxen. Skönt!

Super snäll på alla promenader har han varit så det märks verkligen att det hänt massor sedan förra säsongen.

Han kändes fin på framridningen och jag vågade sätta lite till tryck, i dagsläget blir det dock lite svårare att sätta allt tekniskt då men, jag vill ju vidare så jag väljer att ta det påväg mot nästa steg.

Idag var det väldigt mycket mer publik, men  bästa Romeo brydde sig inte alls om det, så skönt att han börjar bli så pass rutinerad tävlingskille!

Tyvärr fick vi galopp ur första halten något som ibland kommer när jag ber om det där extra, annars kändes han riktigt fin i travprogrammet. Skritten är svår och har alltid varit så skrittpiruetterna blev riktigt dåliga men resten av skritten var bättre idag än igår. 

I galoppen missade vi tyvärr ena serien men satte den andra.

Totalt är jag väldigt nöjd med känslan men så himla synd med missarna. Har man en hel del 4:or spelar de som inte så stor roll hur bra resten är. 

Men jag är jätte nöjd med Romeo och längtar tills vi sätter allt med det extra trycket och är så glad att vi ska få rida en klass imorgon också!

Nu lunch sedan ska vi bänka oss på läktaren och kolla på resten av dagens klasser :)

Kommentera här: