Härlig dag!

Igår var vädret mycket bättre, även om det var kallt sken solen i stort sett hela dagen.
 
Romeo och jag började med en härlig lunchpromenad, omgivningarna är verkligen så fina att gå i.
 
 
Därefter fick jag träna nästan direkt. Red även idag på tvättsvampsbettet och även fast det funkar helt okej får man inte riktigt det där sista lilla, utan det känns verkligen som att hålla i en tvättsvamp.
Men Romeo jobbade ändå på bra, vi startade med lite galopp och checkade av skolorna, red igenom saxen där övergångarna var fina, jag behöver dock bli ännu noggrannare med vilken galoppkvalite jag har genom hörnet in på medellinjen.
 
Han gjorde riktigt fina bytesserier och vi kände även på en piruett åt varsitt håll som dom ligger i Intermediaire l och även dom kändes riktigt bra och jag kunde rida varje språng.
 
Sedan gick vi över till piaffstegen och här fick jag idag även testa en ny variant att jobba dom på och det var att gå ner ifrån galopp direkt till piaff och sedan upp i galopp igen. Till vänster fungerade det riktigt riktigt bra, till höger lite sämre då han blev lite stor fram.
 
I traven jobbade vi med massa övergångar trav-passage-trav och fick fin trav. Jag börjar även kunna påverka honom mer i passagen, tidigare har det varit lite så att han hållit andan men nu kan jag både ha en bra kontakt, ändra formen och energin i passagen.
 
Roligt och framförallt väldigt nyttigt pass,
 
Sedan fick Romeo gå ut i hagen resten av eftermiddagen medan jag bänkade mig i ridhuset.

Kommentera här: