Härlig men kall påskhelg!

Jag har haft en tok härlig påskhelg och insåg att det stått tomt här fler dagar än vad jag hade planerat.
 
Jag ska försöka göra en snabb uppdatering.
 
Romeo har jobbat på riktigt bra och piaffen går framåt hela tiden, det har dock varit lite svårare att hitta bra flyt I travjobbet där jag tycker att han blivit lite av och på, även galoppen blir bara bättre och bättre.
I fredags och lördags fick han dock två välförtjänta semesterdagar med promenader och hage.
 
Istället fick jag sällskap av bästa Tove som var ner på påskfirande i Skåne, så vi har hängt och käkat lunch två dagar. En av dagarna hamnade vi dessutom på islandshästtävling på Flyinge.
 
Påskägg fick jag av Tove också :D
Vädret på påskafton hade lite mer att önska, så kallt och snöblandat spöregn då vi var ute på promenad.
 

Sen åt vi påsklunch här hemma med en stor del av Elises familj, så himla trevligt och jag är jätte jätte tacksam att jag får vara här och vara med.
Bilden gör det dock inte rättvisa alls, då den togs innan allt var framduktat och jag sen helt glömde bort att fota :)
Sen har jag sett en massa bra ridning, hängt med Elise och Silver på tävling och dagens träningspass för Mattias gick så himla bra. Romeo har nog aldrig varken travat eller galopperat så bra som han gjorde idag!
Så idag blev det varken piaff eller piruettjobb utan vi gav oss efter han gjort fina skolor och byten istället och ska jobba vidare imorgon.
 
Dock har han tyvärr fått ett sår i läppen, ser ut som att han skurit sig på ett höstrå eller liknande, så jag ska se om jag kan låna ett annat bett av Mattias imorgon då jag är rädd att mitt ligger emot såret.
 
 
Fina Hviderup
 
Imorgon är det vardag igen som startar med jobb och sedan väntar tränings för Mattias.
 
Tänkte passa på och höra om det är någonting speciellt ni vill läsa om eller har frågor på?
Skicka gärna iväg en kommentar isåfall :)

Kommentera här: