Dag 2 och en fjärde plats

Imorse var vi på plats strax innan sju för att fodra och ta en morgon promenad med

Romeo. Sen hann vi med att äta frukost i lugn och ro på läktaren innan det var dags att börja knoppa. 

På framridningen kändes Romeo rätt avspänd och med mig. Hade jag fått önska skulle jag velat ha haft lite mer tryck redan här. Men han var lydig både fram och tillbaka och jag hade en bra känsla när jag gick in på banan.

Väl där hade vi egentligen inga missar, första piruetten var lite hävande och han blev då lite öppen i formen, den andra var bättre och serien riktigt fin. I traven börjar ökningarna verkligen vara på rätt väg så det är skojigt! Jag tycker dessutom att jag red riktigt bra, var snabb i reaktionerna och kunde parera och korrigera innan det syntes många gånger. 

Så himla skönt att Romeo nu också går in på sånna här arenor utan att titta varesig på publik, blommor eller domarbord. Han börjar bli rutinerad kille nu. 

Jätte nöjd när jag kom ut både med hästen och sen också med procenten som slutade på 66,9% detta räckte hela vägen till fjärde plats i den 34 ekipage stora klassen. Så kul :)

Resten av dagen har varvats med promenader och läktarplats där vi tittat på intemermediaire lb och insett att det nog inte är så lång tid kvar till debut! 

Nu sovdags, är så himla trött just nu. Imorgon startar vi en st:George klockan 10.18 :)

1 karin sandin:

skriven

Grattis och så härligt att få följa med på din Äventyrsmånad! Yes!!!

Kommentera här: